یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۴۶:۴۳

کاهش صادرات میعانات گازی قطر
صادرات میعانات گازی قطر از ژانویه ٢٠١٧ کاهش پیدا می‌کند

باشگاه خبری فراساحل: یک مقام شرکت قطرگاز روز دوشنبه (٢٤ خرداد) گفت: صادرات میعانات گازی این کشور در ژانویه ٢٠١٧ با شروع فعالیت یک دستگاه جداکننده (اسپلیتر) در پالایشگاه راس لفان، تا یک سوم مقدار کنونی کاهش خواهد یافت. این مقام که به علت مجاز نبودن به اظهارنظر علنی، می‌خواست ناشناس بماند، افزود: صادرات کنونی ماهانه میعانات گازی قطر ٣٠ محموله است که از ژانویه سال بعد به ١٠ محموله کاهش می‌یابد. میعانات گازی نوعی نفت خام سبک تولید شده از گاز طبیعی است که می‌تواند به محصولات سوختی گوناگون از جمله نفتا تقسیم شود که در تولید بنزین یا رقیق کردن نفت خام سنگین به منظور صادرات یا فروش در بازار داخلی، کاربرد دارد.


با توجه با مواجه بودن صادرات میعانات گازی قطر با رقابت محموله‌های نفت سبک آمریکا و ایران، راه‌اندازی این دستگاه جداکننده می‌تواند به قطر برای جذب و مصرف بخشی از میعانات در داخل این کشور، کمک کند. این مقام قطر گاز افزود: تاریخ تکمیل این دستگاه اسپلیتر به پیشرفت آزمایش‌هایی بستگی دارد که اکنون بر روی تجهیزات تازه اجرا می‌شود و برخی مشکلات فنی نیز برای تاسیسات لفان یک رخ داده که نخستین پالایشگاه میعانات گازی قطر به شمار می‌رود. یک مقام شرکت نفت قطر «قطر پترولیوم» به رویترز گفت: فعالیت آزمایشی دستگاه جداکننده تازه در ماه اوت سال جاری (٢٠١٦) شروع خواهد شد.


ابراهیم السلیطی مدیر بازاریابی میعانات گازی شرکت بازاریابی بین المللی نفت قطر «تسویق» در سال ٢٠١٤ گفته بود: با آغاز فعالیت این دستگاه جداکننده، تولید نفتا دو برابر خواهد شد. سپس بخشی از این محصولات به عنوان خوراک واحدهای تازه تولید بنزین و آروماتیک استفاده خواهد شد که قرار است در اواخر ٢٠١٧ وارد خط تولید شوند. با شروع به کار این واحد تازه تولید نفتای قطر، صادرات نفتا از خاورمیانه به آسیا افزایش خواهد یافت که از قبل نیز با مازاد عرضه شدید و تقاضای نه جندان گرم تولید کنندگان بنزین روبرو بوده است.



  کد خبر : 1839
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :